Promocja w Social Media – warto to robić!

Opublikowane przez admin w dniu

promocja w social media

Promocja w Social Media to najłatwiejszy i najskuteczniejszy sposób na zwiększenie zasięgów swoich profili, wzrost aktywności oraz liczby polubień użytkowników. Pozostają jeszcze 2 najważniejsze aspekty – wzrost przekierowań na naszą stronę internetową oraz zwiększenie rozpoznawalności marki.

Kiedy warto zainwestować w marketing, jak go prowadzić, ile kosztuje promowanie na Facebooku i na czym tak dokładnie polega reklama w Social Media? Na te wszystkie pytania odpowiada Webmasters Polska!

Reklama w Social Media – kiedy zacząć?

Aktywna promocja w Social Mediach powinna iść w parze z naszą ogólną strategią marketingową w sieci. Taka forma reklamy, mimo, że bardzo skuteczna nawet bez dodatkowych środków marketingowych najlepiej działa w połączeniu z kampanią promującą i pozycjonującą naszą stronę internetową.

Prowadząc działalność w Polsce powinniśmy zacząć przede wszystkim od Facebooka, oraz w przypadku konkretnych branż – od Instagrama.

Naszym pierwszym celem promocji powinno być pozyskanie nowych polubień oraz zwiększenie zasięgu profilu. Taką formę marketingu warto zacząć od razu po założeniu profilów firmowych i uruchomieniu strony. Nawet tak prosta czynność jak zaproszenie naszych znajomych do polubienia strony firmowej to już promocja w Social Media!

Ile kosztuje promocja w Social Media?

To bardzo rozbudowane pytanie, ponieważ koszty kampanii reklamowej zależą od naszego budżetu oraz ustalonych celów marketingowych.
Najtańsza promocja w Social Media, wybierając najpopularniejszą platformę w Polsce, czyli Facebooka – to koszt około 100 zł miesięcznie.

Oczywiście wraz ze zdobywaniem nowych klientów i wzrostem marki powinniśmy powiększać nakłady na reklamę. Największe firmy wydają kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie na samą reklamę w mediach społecznościowych.

Najważniejsze jest racjonalne podejście do tematu reklamy i rozważenie ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na marketing tak, aby promocja w Social Media była efektywna i opłacalna.

Jak prowadzić kampanię reklamową na Facebooku?

Prowadzenie profilu na Facebooku to rzecz, którą możemy zrobić sami, oczywiście zachowując unikalny styl naszej marki. Natomiast promocja w Social Media, na przykład na Facebooku to rzecz, którą warto zlecić ekspertom. Inwestujemy budżet w reklamę, więc chcemy go maksymalnie wykorzystać i nie zmarnować ani grosza. To natomiast wymaga dużej, aktualnej wiedzy o procesach reklamowych w mediach społecznościowych oraz doświadczenia w branży e-marketingu. Koszt prowadzenia Social Media nie jest duży przy niskim budżecie na reklamę – dlatego tym bardziej warto zainwestować w skuteczną promocję.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą klikając tutaj!

Aby na bieżąco czytać nasze posty, polajkuj nas!